sundsvallsmatchen

Ja, matchen slutade kanske inte sådär "riktigt jävla bra" som vi hade hoppats, men dock en klar förbättring än förra mötet och det är det får vi ta med oss och jobba vidare på. Det positiva var att vi kämpade och gav aldrig upp, trots att boll efter boll rullade in bakåt.

Förra mötet konstaterade vi att "sundsvall var bättre än oss på allt", vilket jag inte tyckte överensstämde med den här matchen. Det är ingen hemlighet att de är enormt säkra med bollen, har ett stabilt grundspel och riktigt bra skott, men trots denna perfektionism gav vi dem stundtals riktigt bra motstånd och dessutom slutade den tredje perioden 2-2.

Likheten med första mötet mot Ibf var att det blev 13 mål, nu var dock tre av dessa våra.

IBC - Sundsvalls Ibf 3-10

1-0 Celina Thörnberg
2-8 Hanna Wallman
3-9 Linnea Olsson

När det var 14 sekunder kvar av matchen hände en otrevlig grej. Ibf:s  Ida Gatugård fick, om jag förstod det rätt, en klubba i nacken och föll till marken. Våra egna sköterskor Hanna och Helén var snabbt på plats och tillsammans med spelare, ledare och Ida konstatera att hon hade väldigt ont i nacken. Ambulans kallades till platsen och matchen avslutades. Har nu efteråt fått information att hon fick en kraftig hjärnskakning, så man skulle kunna säga att det var tur i oturen. Vi i IBC hoppas att du mår bra och att du kryar på dig.

(Jag vet att det finns spelare från Sundsvall som läser vår blogg så jag har en fråga som jag grubblat på väldigt länge: Hur i h*lvete kan ni förlora mot Bollnäs/Alfta när ni är så många gånger bättre? Förstår bara inte..)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0